8 راه برای ایجاد فضایی آرام

Monday، ۱ Farvardin ۱۴۰۱

8 راه برای ایجاد فضایی آرام

سلامت خانه شما با سلامت روان، انرژی و دیدگاه شما مرتبط است. این امر به ویژه در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری مهم است زیرا با افزایش نیروی کار از راه دور (کار های اینترنتی)، خانه ها به عنوان دفاتر دو برابر می شوند و حتی سه برابر به عنوان سالن های ورزشی یا استودیوهای یوگا افزایش می یابند. ایجاد خانه ای که ظاهر و احساس خوبی داشته باشد فقط مرتب کردن آن نیست (اگرچه شامل آن نیز می شود!). با ورود به سال 2022، در اینجا هشت کار ساده وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک محیط آرام تر انجام دهید.

درهم ریختگی را پاک کنید

هیچ سوالی در مورد آن وجود ندارد، به هم ریختگی هرج و مرج ایجاد می کند - که مخالف آرامش است. اگر چیزهای زیادی دارید، در محیط خود انگیزه زیادی خواهید داشت، و همچنین زمان زیادی را صرف به هم زدن آن خواهید کرد. راه حل ساده تر، پاک کردن کامل آن است.

فراتر از آن، مطالعات نشان داده‌اند که بهم ریختگی باعث عدم تمرکز و افزایش استرس می‌شود، که مخصوصاً اگر از خانه کار می‌کنید، مشکل بزرگی است. اما چگونه می‌توانید تصمیم بگیرید که «بهم ریختگی» چیست؟ این می تواند یک تصمیم بسیار شخصی باشد، اما یک مکان خوب برای شروع، خلاص شدن از شر هر چیزی است که استفاده نمی کنید، نیاز ندارید یا دوست ندارید. این می تواند شامل مبلمان، دکور، هدایا، لباس، کتاب، مجلات قدیمی و اوراق (پست، رسید، و غیره) باشد.

با تقسیم کردن وسایل خود به چهار جعبه شروع کنید: اهدا، دور انداختن، نگهداری و ذخیره کردن. هدف شما یافتن خانه ای در داخل خانه برای هر چیزی که در جعبه "نگهداری" خود است، است. و فراموش نکنید که به بهم ریختگی سطح توجه داشته باشید، که به راحتی جمع می شود. یا سطوح صاف را شفاف نگه دارید یا تعداد موارد نمایش داده شده را محدود کنید. این امر باز بودن را ایجاد می کند و آرامشی مینیمال را به فضای شما می بخشد.

به هر اتاق یک نقش بدهید

از آنجایی که تعداد بیشتری از افراد از خانه کار می کنند، مهم است که به هر اتاق یک نقش بدهید. با تعیین اتاق‌هایی برای فعالیت‌های مختلف - مانند کار در دفتر و مطالعه/خوابیدن در اتاق خواب - به طور ناخودآگاه به خود اجازه می‌دهید که تمرکز بهتری در دفتر خود داشته باشید یا حتی راحتی در اتاق خوابتان افزایش یابد. به علاوه، راحتی و هدف بیشتری را در خانه خود ایجاد خواهید کرد.

حتی اگر از خانه کار نمی‌کنید، یک فضای اختصاصی برای انجام کارهای سازنده مانند پرداخت صورت‌حساب، پیگیری ایمیل‌ها، تهیه فهرست خرید و غیره به شما نمادی ملموس می‌دهد که زمان تمرکز است. این را می توان از یک میز تحریر کوچک در اتاق نشیمن شما انجام داد. نیازی به تنظیم فانتزی نیست.

وقتی نوبت به اتاق خواب شما می رسد، به خصوص مراقب باشید. اتاق خواب شما باید پناهگاه شما باشد و به شما امکان می دهد از مشغله های روزانه خود فرار کنید. همانطور که تلویزیون ممکن است وسوسه انگیز باشد، نور آبی ناشی از آن می تواند الگوی خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد. به جای آن، گیاهان آرامش بخش، رنگ هایی که شما را آرام می کنند، و کتاب های مورد علاقه خود یا عکس های خاطرات خوش را انتخاب کنید.

قدرت گیاهان را در آغوش بگیرید

طبیعت اثری شفابخش دارد که باعث آرامش می شود، بنابراین ویژگی های ترمیمی مراتع سبز را در داخل خانه بیاورید. گیاهان رنگ‌های سرسبز می‌افزایند و در عین حال حس سرزندگی را به فضای شما می‌آورند (به هر حال آنها زنده هستند!).

گیاهان آپارتمانی زیادی برای انتخاب وجود دارد - یک گیاه آلوئه را در پنجره آشپزخانه خود اضافه کنید (آنها آفتاب را دوست دارند)، یا هر تعداد ساکولنت را در سرتاسر خانه خود امتحان کنید تا احساس گیاه شناسی کم نگهداری داشته باشید. گیاهان مار و پوتوس هر دو گزینه های زیبایی هستند.

البته، صاحبان حیوانات خانگی باید قبل از آوردن هر گونه گیاه جدید به خانه تحقیق کنند زیرا برخی از گیاهان برای حیوانات خاص سمی هستند.

مهار نور طبیعی

نور طبیعی به افزایش فضای باز، هوا و آرامش به خانه شما کمک می کند. به علاوه، یک اتاق با نور طبیعی بهره وری را افزایش می دهد، خلق و خو را بهبود می بخشد، و در کل آرامش بیشتری را نسبت به یک محیط با نور مصنوعی ایجاد می کند. خوشبختانه، گنجاندن نور طبیعی در خانه شما آسان است - فقط پرده ها یا پرده ها را باز کنید. با آویزان کردن پرده‌های شفاف و موزون که حرکت را می‌افزایند و حس هوا را افزایش می‌دهند، یک قدم جلوتر بروید.

اگر اتاقی فاقد نور است، شاید به دلیل جهتی که اتاق رو به آن است یا اگر پنجره های کمی دارد، یا به سادگی روشنایی بیشتری می خواهید، می توانید از سطوح بازتابنده برای افزایش نور استفاده کنید. آینه ها و قطعات لاکی با قرار دادن استراتژیک نور خورشید را منعکس می کنند و در نتیجه میزان نور طبیعی خانه شما را دو برابر می کنند.

ایجاد مناطق سلامتی

خانه های مردم به مکان های بهره وری تبدیل شده است. دیگر خانه تنها برای بازسازی پس از یک روز طولانی در نظر گرفته نشده است. برای داشتن حس تفکیک بیشتر بین زمان استراحت و زمان کار، می‌توان به نقش دادن به هر اتاق یک قدم جلوتر کمک کرد.

برای انجام این کار، یک فضای ویژه ایجاد کنید که در آن بتوانید خاطرات خود را یادداشت کنید، مراقبه کنید، بخوانید و فرار کنید. نیازی نیست این فضا بیش از حد باشد. نکته کلیدی این است که منطقه ای را راه اندازی کنید که بتوانید در آن اوقات آرامی داشته باشید و سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید.

این می تواند به سادگی تبدیل یک گوشه کوچک از یک اتاق به یک گوشه دنج با یک صندلی راحت و میز کناری کوچک باشد که فضای خاصی را برای استراحت و آرامش در اختیار شما قرار می دهد. امتیاز: آن را به یک منطقه بدون فناوری تبدیل کنید!

ترجمه شده از سایت

https://www.foreverknowledge.info/blog