فواید حرکات کششی برای سلامتی

Saturday، ۱۰ Ordibehesht ۱۴۰۱

آمادگی جسمانی موثر فقط با تمرینات با شدت بالا به دست نمی آید.تعرق خوبه اما ضروری است که حرکات کششی را به کار ببرید تا بدن شما بتواند به طور موثر از عضلات استفاده کند، ریکاوری کند و انعطاف پذیرتر شود.

کت موریل، مربی و دارای گواهینامه ACSM و مربی بهداشت و متخصص تغذیه دارای گواهینامه ACE، مردم را تشویق می‌کند تا اهمیت انجام کشش در سلامتی خود را بیشتر درک کنند. در واقع، هم نرمش و هم حرکات کششی کلید عضله سازی، جلوگیری از آسیب و بهینه سازی سلامت کلی شما هستند.

قبل از پرداختن به فواید حرکات کششی، مهم است که تفاوت بین نرمش و حرکات کششی را درک کنید. نرمش معمولاً قبل از تمرین انجام می شود و مفاصل، ماهیچه ها و تاندون ها را برای عملکرد بهینه آماده می کند. کشش استاتیک بهتر است بعد از تمرین انجام شود. ماهیچه ها را کشیده و دامنه حرکتی را بازیابی می کند. اگر حرکات کششی را با هدف معین شروع کنید، مطمئناً مزایای آن را احساس خواهید کرد و تعادل بیشتری در سلامتی خود ایجاد خواهید کرد. برای دیدن اینکه کشش واقعا چقدر می تواند تاثیرگذار باشد، ادامه مطلب رو حتما بخوانید.

مزایای انجام حرکات کششی:

  • از آسیب ها جلوگیری می کند

بدون نرمش و کشش برای کمک به بهبود دامنه حرکتی، احتمال آسیب افزایش می یابد. به گفته موریل، عضلات سفت و کوتاه شده مزمن بیشتر مستعد آسیب هستند. بعلاوه، دامنه حرکتی پایین تر منجر به کشش مفاصل می شود که می تواند منجر به فرم نامناسب در طول تمرین شود. گرم کردن مفاصل با تمرینات حرکتی قبل از هر تمرینی مهم است، به ویژه در هنگام وزنه‌برداری، که باعث افزایش بار روی مفاصل و عضلات شما می‌شود. حرکات کششی بعد از تمرین به بدن شما اجازه می دهد تا دامنه حرکتی خود را بازیابی کند و از آسیب های بعدی جلوگیری کند.

  • بهبود وضعیت بدن

ما بخش زیادی از زندگی خود را با سر در وضعیت رو به جلو سپری می کنیم، چه در حال ارسال پیامک، چه در حال رانندگی یا کار با رایانه. این سبک زندگی کم تحرک، همراه با وزن سر، فشار مضاعفی بر دیسک ها و همچنین عضلات گردن و پشت وارد می کند. همچنین منجر به وضعیت نامناسب می شود که می تواند منجر به درد شود. حرکات کششی - به ویژه گردن، ستون فقرات قفسه سینه، کمر، باسن، شانه‌ها و قفسه سینه - می‌تواند به تنظیم ستون فقرات شما و تسکین عضلاتی که در اثر نشستن طولانی مدت سفت می‌شوند، کمک کند.

  • جریان خون بهتری داشته باشید

حرکات کششی خون شما را به جریان می اندازد، که اکسیژن را به سلول های شما می رساند و به اندام های شما کمک می کند موثرتر و کارآمدتر عمل کنند. گردش خون بهتر می تواند درد بعد از تمرین را کاهش دهد و اکسیژن رسانی به عضلات شما را افزایش دهد تا به عملکرد بهتر و طولانی تری کمک کند. فراتر از آن، موریل می گوید که حرکات کششی ضربان قلب شما را نیز کاهش می دهد، فشار روی قلب را کاهش می دهد و فشار خون شما را تثبیت می کند.

  • افزایش عملکرد فیزیکی

به گفته موریل، حرکات کششی بدن را برای تمرین آماده می کند. حرکات نرمشی باعث افزایش جریان خون می شود تا بدن بهتر حرکت کند و دامنه حرکتی مطلوبی در حین ورزش داشته باشد. کشش ایستا پس از تمرین به شما کمک می کند تا تعادل لازم را در رژیم تناسب اندام خود به دست آورید. موریل افراد را تشویق می‌کند تا به همان اندازه که تمرین می‌کنند، حرکات کششی و ریکاوری انجام دهند تا نتایج خود را به حداکثر برسانند، زیرا برخلاف تصور رایج، تمرین در واقع عضلات را از بین می‌برد در حالی که ریکاوری باعث تقویت آن‌ها می‌شود.

  • سلامت روان را بهینه می کند

حرکات کششی روشی ملایم برای کاهش سرعت و استراحت دادن به ذهن و بدن شماست. از آنجایی که نشان داده شده است که کشش باعث افزایش سروتونین می شود - هورمون "احساس خوب" که استرس را کاهش می دهد - می تواند به شما کمک کند آرام شوید، خلق و خوی خود را تقویت کنید و وضوح ذهنی را تجربه کنید. حرکات کششی همه اینها را با آرام کردن سیستم عصبی مرکزی انجام می دهد که تأثیر مستقیمی بر استرس و خلق و خوی دارد. استرس منجر به تنش عضلانی می شود، بنابراین کشش به معکوس کردن این چرخه با کاهش نواحی سفتی و در عین حال رفع منبع آنها کمک می کند.

ترجمه شده از سایت

https://www.foreverknowledge.info/blog