بدن سالم - ذهن سالم

Sunday، ۱۸ Ordibehesht ۱۴۰۱

بدن سالم - ذهن سالم

ارتباط بین سلامت جسمی و روانی به صورت کامل درک شده و به طور گسترده پذیرفته شده است. منطقی است که به خودمان به طور کلی نگاه کنیم و یک رویکرد مشترک به سلامت ذهنی و جسمی خود داشته باشیم. روانپزشکان تغذیه ای کسانی هستند که دانش خود را در مورد تأثیر غذا بر خلق و خوی ما به اشتراک می گذارند، غذاهایی از جمله سبزیجات، زغال اخته، آجیل و دانه ها، حبوبات، ماهی، غلات کامل، گیاهان و ادویه جات، ترشی جات و شکلات تلخ را برای کاهش اضطراب توصیه می کنند.

یک اصل اساسی برای سلامتی، خواب می باشد. با افزایش سن، خواب بسیار مهم است. سیستم ایمنی بدن ما در شب به سختی کار می کند و DNA و سلول های آسیب دیده را شارژ، ترمیم و پاک می کند. سیستم گلیمفاتیک (سیستم ایمنی مغز ما) همین کار را انجام می دهد، به علاوه به خلاص شدن از شر مواد زائد عصبی مانند پلاک های آمیلوئید-بتا که مغز ما را جمع کرده و باعث التهاب می شوند، کمک می کند. بسیار مهم است که یک روال قبل از خواب برای خود تنظیم کنید، همانطور که والدینتان در کودکی برای شما انجام می دادند.

یک رویکرد 3،2،1 وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید - بدون غذا 3 ساعت قبل از خواب، بدون کار 2 ساعت قبل از خواب و بدون فناوری یک ساعت قبل از خواب. یک دوش حمام آب گرم، چای بابونه و مطالعه (کتابی که روی موبایل یا امثال آن نیست) همگی می توانند به آرامش شما قبل از خواب کمک کنند.

محققان دانشگاه هاروارد بیش از 2000 بزرگسال را به مدت 6 سال تحت نظر گرفتند و بر زمان خواب منظم آنها تمرکز کردند. زمان خواب منظم به عنوان خوابیدن در همان پنجره 30 دقیقه ای به طور متوسط تعریف شد. به عنوان مثال، اگر یک شب ساعت 11 شب به خواب رفتید و شب بعدی ساعت 23:27 ، شما هنوز در پارامترهای زمان خواب معمولی خود بودید. اما به گفته محققان، دور شدن از برنامه خواب منظم برای سلامتی شما مناسب نیست. شرکت‌کنندگانی که نامنظم‌ترین برنامه خواب را داشتند، و در آن‌ها به طور متوسط ۹۰ دقیقه فاصله بین زمان‌های خواب منظم آنها در طول یک هفته وجود داشت، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در پنج سال آینده برای آنها دو برابر خواهد شد.

اکنون که روزها طولانی‌تر می شوند، مهم است که مدتی را در بیرون زیر نور آفتاب بگذرانیم. نور خورشید باعث افزایش تولید سروتونین در بدن می شود. این امر بسیار مهم است زیرا سروتونین برای تولید ملاتونین مورد نیاز است. وقتی صبح به نور خورشید دسترسی پیدا می کنید، در واقع به بدن خود در تولید این هورمون خواب کمک می کنید. تنها 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید در هر روز تمام چیزی است که لازم است، این به همراه یک ساعت منظم قبل از خواب می تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد.

البته تاثیر خواب ضعیف بر عملکرد شناختی ما بسیار نامطلوب هست. تحقیقات موجود قویاً این موضوع را تایید می کند که خواب ضعیف تفکر مؤثر را کاهش می دهد. بدون خواب باکیفیت، افراد به احتمال زیاد اشتباه می کنند، در دریافت اطلاعات جدید شکست می خورند، در حافظه دچار نقص می شوند یا در تصمیم گیری دچار اختلال می شوند. در نتیجه، خواب ضعیف می تواند به عملکرد فکری، پیشرفت تحصیلی، فعالیت های خلاقانه و بهره وری در کار آسیب برساند.

ایجاد عادات جدید برای خود، بازنشانی زمانی که مشغول زندگی روزمره خود هستیم، می تواند سخت باشد. فصل بهار فرصتی طبیعی برای ما فراهم می کند تا تغییرات را برنامه ریزی کنیم. اما از نظر واقع بینانه شاید زمان مناسبی نباشد، ولی امروز باید تصمیم بگیریم و متعهد به ارتقای مراقبت از خود باشیم.

ترجمه شده از سایت

https://www.foreverknowledge.info/blog