چگونه رژیم غذایی خود را به درستی متعادل کنیم

Friday، ۱۶ Ordibehesht ۱۴۰۱

چگونه رژیم غذایی خود را به درستی متعادل کنیم

وقتی صحبت از حفظ اهداف بلندمدت مدیریت وزن می شود، صرفاً کاهش کالری، محدود کردن غذاها و تکیه بر خویشتن داری مداوم کافی نیست. آیا تا به حال چیزی را در «فهرست ممنوعه» غذاها قرار داده‌اید و متوجه شده‌اید که فقط باعث می‌شود بیشتر آن را بخواهید؟ ناگفته نماند که حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، باز هم ممکن است مواد مغذی از دست رفته باشند که می تواند شما را از رسیدن به اهداف سلامتی خود باز دارد!

ما از شما می‌خواهیم روی عادات سالمی تمرکز کنید که واقعاً می‌توانید به آن‌ها پایبند باشید - مانند متعادل کردن رژیم غذایی و یادگیری انتخاب‌های بصری در مورد غذا و مکمل‌هایتان.

یاد بگیرید چگونه کمبود های تغذیه ای را برطرف کنید

تغذیه خوب از طیفی از منابع ناشی می شود. با غذایی که هر روز می‌خورید شروع می‌شود، اما حتی رژیم‌های متعادل می‌توانند کمبود ‌های تغذیه‌ای را برای شما ایجاد کنند. یک وعده غذایی سرشار از ویتامین ممکن است فاقد مواد معدنی باشد، یا یک گزینه با پروتئین بالا ممکن است چربی های سالم مورد نیاز شما را نداشته باشد تا بهترین حالت را داشته باشید.

درک اینکه چگونه می توان مطمئن شد مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای حمایت از سلامت خود دریافت می کنید یا نه، اولین قدم مهم برای اطمینان از متعادل بودن رژیم غذایی شما است. در مواردی که نیاز به حمایت بیشتری دارید، مکمل های غذایی می توانند مفید باشند.

به عنوان مثال، یک صبحانه قابل اعتماد از تخم مرغ، نان تست و بیکن یک راه عالی برای تامین انرژی است که شما را تا ناهار انرژی می دهد، اما ممکن است برخی از ویتامین هایی که به سلامت شما کمک می کنند را از دست بدهد. بنابراین، می توانید Forever Daily را امتحان کنید تا مطمئن شوید که 100٪ از RDA خود را از آن ویتامین های مهم A، C، D، B12 و همچنین آهن، کلسیم و روی دریافت می کنید.

یا شاید ناهار شما یک مرغ خوشمزه، پروتئین و مواد مغذی، برنج سفید و سبزیجات باشد. در حالی که سالم است، کمی فاقد فیبر است که برای یک رژیم متعادل سالم ضروری است. می‌توانید مقداری از آن را با یک کیسه فیبر فوراور اضافه کنید، که تقریباً دو تکه نان تست گندم کامل بدون کالری به شما می‌دهد.

محدود نکن

محدودیت فقط باعث می شود چیزهای بیشتری بخواهید. در عوض، سعی کنید ذهنیت «همه یا هیچ» را کنار بگذارید. در مورد آن فکر کنید: اگر هفته ای فوق العاده مغذی به غیر از آن تخته شکلات سپری کرده اید، هنوز هم فوق العاده خوب عمل می کنید. اما اگر اجازه دهید شکلات کل هفته شما را از مسیر خارج کند، متوجه خواهید شد که شکست خورده، نفخ کرده اید و در همان چرخه گیر کرده اید.

در عوض، خود را برای یک هفته آماده کنید که هیچ چیز خارج از محدوده نباشد، اما خود را به چالش بکشید تا میوه را به عنوان میان وعده بخورید، یا سبزیجات بیشتری را در بشقاب خود بچینید که معمولاً مصرف می کنید. به احتمال زیاد، این چیزها به طور طبیعی شما را از خوردن غذاهایی که دارای مواد مغذی کمتری هستند، باز می دارد، زیرا برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد. اما حتی اگر یک تخته شکلات، یا یک چیپس، یا عصرانه یک لیوان شراب بخورید، لازم نیست احساس گناه کنید، زیرا همه چیز در حد اعتدال خوب است. یک خط بکشید و ادامه دهید - مطمئن شوید که وعده غذایی بعدی شما دارای مواد مغذی متراکم و از نظر احساسی رضایت بخش است. در کمترین زمان رابطه بهتری با غذای خود خواهید داشت.

مبادلات سالم انجام دهید

زمان هایی را که معمولاً به دنبال گرفتن من هستید را بشناسید. به یک میان وعده صبحگاهی نیاز دارید؟ چرا بیسکویت های خود را با چند تکه سیب با کره بادام زمینی عوض نمی کنید؟ آیا باید چای خود را شیرین کنید؟ شکر را با عسل طبیعی فوراور بی. پیتزای آماده را دوست دارید؟ خودتان را از ابتدا بسازید و دقیقاً بدانید چه چیزی در آن رخ می دهد - مایل ها سالم تر خواهد بود!

کالری در مقابل کالری ممکن است متوجه شوید که جایگزین‌های سالم‌تر شما مشابه هستند – اسموتی Forever Lite Ultra و یک تکه شکلات تقریباً در شمارش کالری یکسان هستند – اما مواد مغذی آن غیرقابل مقایسه هستند. بیایید با آن روبرو شویم، می دانید که کدام یک باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و بدنتان را بهتر تغذیه کنید.

هنگام غذا خوردن توجه کنید

در نهایت، بدانید چه زمانی تلویزیون خود را خاموش کنید و گوشی خود را کنار بگذارید. انجام چند کار در حین غذا خوردن به این معنی است که شما به غذای خود توجه کاملی را که شایسته آن است نمی کنید، که نه تنها به این معنی است که ممکن است از نظر احساسی شما را ارضا نکند، بلکه به این معنی است که در نهایت آن را سریعتر می خورید. در عوض، آهسته و با تمرکز غذا بخورید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا سیگنال های سیری از معده شما به مغز منتقل شود، بنابراین اگر خیلی سریع غذا بخورید، بسیار بیشتر از آنچه نیاز دارید می خورید.

نه تنها این، بلکه اگر خانواده دارید، غذا خوردن با هم سر میز یک راه عالی برای ایجاد پیوند است و کودکان خردسال نیز از این طریق عادات غذایی سالم را انتخاب می کنند. برد - برد!

ترجمه شده از سایت

https://www.foreverknowledge.info/blog