اهمیت غرض ورزی

Sunday، ۲۶ Tir ۱۴۰۱

اهمیت غرض ورزی

چهار تغییر ذهنی برای تجربه سلامت و شادی بیشتر

سلامتی فقط اتفاق نمی افتد - بلکه پرورش می یابد. ایجاد یک سبک زندگی سالم نیاز به تلاش و خواستن دارد. از این گذشته، تصمیمات روزانه شما وضعیت شما در یک ماه یا یک سال آینده را می‌سازد. بنابراین، مکث و تأمل و پرسیدن از خود کمک شایانی می کند: کجا می خواهم باشم؟ من می خواهم در مورد چه چیزی مصمم باشم تا احساس رضایت بیشتری داشته باشم؟ مصمم بودن با زمان و آنچه برای خود می خواهید، همه چیز را در چشم انداز قرار می دهد و به تنظیم مجدد اولویت های شما کمک می کند. در اینجا چهار راه برای تجربه بهبود سلامت و شادی بیشتر از طریق هدفمندی آورده شده است.

به یک هدف متعهد شوید

اغلب، چیزی که می‌خواهید به آن برسید، ایده‌ای عالی به نظر می‌رسد، اما این دقیقاً یک ایده ناملموس است. تنها زمانی واقعی می شود که به هدفی متعهد شوید. در مورد سلامت جسمی، روانی، روحی، عاطفی و اجتماعی خود در نظر بگیرید که کجا در حال پیشرفت هستید، و در کجا بهترین احساس را ندارید.

شاید شما در وضعیت خوبی هستید، اما از یک سیستم پشتیبانی قوی تر بهره مند خواهید شد، یا برعکس. هر چه هست، به این فکر کنید که چرا این تغییر برای شما اهمیت دارد. آیا داشتن یک سیستم پشتیبانی قوی‌تر به شما کمک می‌کند تا در زمان‌های چالش‌برانگیز بهتر پیمایش کنید و از لحظات خوب بیشتر لذت ببرید؟ آیا وضعیت بهتر به شما اجازه می دهد تا فعالیت های بیشتری را با خانواده خود انجام دهید؟ مصمم بودن در هنگام تعیین هدف - درک اینکه چرا آن تغییر را می خواهید و چگونه از آن تغییر سود خواهید برد - به شما انگیزه بیشتری می دهد تا هنگام تلاش برای رسیدن به آن، انگیزه بیشتری داشته باشید.

ایجاد یک طرح

شاید این جمله را شنیده باشید که "هدف بدون برنامه فقط یک رویا است". در حالی که رویاپردازی به ذهن شما اجازه می دهد که سرگردان شود و به راه حل های خلاقانه یا ایده های جدید فکر کند، موفقیت آن رویاها با ایجاد هدفی که دارای یک برنامه عملی است، بدست می آید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، ایجاد یک هدف SMART است. این نوع هدف گذاری مخفف عبارت های: خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمانبندی است. استفاده از این چارچوب به شما کمک می کند تا به وضوح آنچه را که می خواهید و چگونه به آن دست یابید، تعریف کنید.

اهداف مبهم – من می‌خواهم رژیم غذایی خود را بهبود بخشم، یا فعالیت اجتماعی بیشتری می‌خواهم – به جای یک برنامه، لنز یک رویا یا یک آرزو را به خود می‌گیرد. به جای این موارد، سعی کنید: پنج شب در هفته غذاهای سالم‌تری می‌خورم، یا در یک فعالیت یا انجمنی که به آن علاقه دارم در هفته شرکت خواهم کرد. این مثال‌ها جنبه‌های «ویژه» و «قابل اندازه‌گیری» یک هدف SMART را تشریح می‌کنند. گام بعدی این است که اطمینان حاصل کنید که آنها قابل دستیابی (یا معقول) و مرتبط هستند (گام بعدی مناسب به سمت نتیجه دلخواه شما)، و اینکه یک جدول زمانی برای تکمیل آنها وجود دارد. در اینجا مثالی از یک هدف کاملاً مشخص شده SMART برای فعالیت اجتماعی آورده شده است: من به یک گروه در حال اجرا ملحق خواهم شد و برای پنج ماه آینده هر ماه یک ارتباط معنادار جدید برقرار خواهم کرد. در نظر بگیرید که چگونه می توانید با تبدیل هدف خود به یک هدف هوشمند، هدفمندتر باشید.

روال های ثابتی را ایجاد کنید

حتی زمانی که بهترین نیت ها را هنگام کار برای رسیدن به یک هدف دارید، باز هم چالش هایی وجود دارد. بسیاری از مشکلات - مانند کمبود وقت برای تهیه وعده های غذایی سالم یا کم انرژی - را می توان با ایجاد ثبات در روال خود اجتناب کرد. این می تواند مانند عاداتی مانند ورزش (به کاهش انرژی کمک می کند) و آماده سازی وعده غذایی (به شما امکان می دهد در روزهای شلوغ غذای سالم آماده داشته باشید). یا، می‌تواند پیش از خواب یک برنامه منظم برای کاهش وزن داشته باشید تا به شما کمک کند بهتر بخوابید. نحوه شروع روز نیز مهم است. صبح، لحن روز شما را تعیین می کند، پس مراقب این زمان گرانبها باشید. اگر وقتی از خواب بیدار می شوید به ایمیل ها یا رسانه های اجتماعی نگاه می کنید، به جای اولویت های خود، بر برنامه های دیگران تمرکز کرده اید. در عوض، خود را از طریق یادداشت روزانه، مدیتیشن، مطالعه، ورزش یا پیاده روی سگ خود پرورش دهید. قرار دادن ساختارهای منسجم و هدفمند به شما کمک می کند تا سلامت و رفاه خود را در اولویت قرار دهید و در درون این ساختارها، می توانید سهولت و انرژی بهتری پیدا کنید.

قدردانی را تمرین کنید

بر کسی پوشیده نیست که یادداشت کردن چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید تأثیر مثبتی بر سلامتی شما دارد. مطالعات نشان می دهد که ابراز قدردانی به مغز کمک می کند تا دوپامین و سروتونین، دو هورمون "احساس خوب" ترشح کند. افرادی که قدردانی را تمرین می کنند، دستیابی به هدف بیشتری را نیز گزارش می دهند. فراتر از این، قدردانی از تجربیات خود - چه به کوچکی یک وعده غذایی خوشمزه باشد یا به اندازه موفقیت شغلی - به شما کمک می کند تا مهارت هایی را برای پذیرش بیشتر تغییر، تصدیق خود و تشخیص رشد ایجاد کنید. قدردانی به عمد بودن نیز مربوط می شود، زیرا عمل یادداشت کردن چیزهایی که بابت آنها سپاسگزار هستید به شما کمک می کند اهدافی را که ممکن است تعیین کرده اید و پیشرفتی که ممکن است به دست آورده اید مرور کرده و در مورد آنها فکر کنید. هدفمندی فیلتری است که به ما معنا و نتایج بهتری می دهد. هنگامی که آن را در زندگی روزمره خود پیاده کنید، مطمئناً تأثیر مثبت آن را احساس خواهید کرد.

چگونه DX4 به شما کمک می کند مصمم باشید

DX4 یک برنامه چهار روزه کاملاً جدید است که به شما کمک می‌کند تا بدن خود را از طریق محصولات و مکمل‌های غذایی، تغذیه هدایت‌شده و شیوه‌های ذهنی متعادل و تنظیم مجدد کنید. شما در شروع برنامه هدفی را تعیین خواهید کرد و از طریق رویکردهای عمدی برای یکسان سازی ذهن و بدن هدایت می شوید.

ترجمه شده از سایت

https://www.foreverknowledge.info/blog